Escape Room – zastosowania matematyki
- powtórzenie wiadomości z elementów prawdopodobieństwa, statystyki, diagramów, wykresów i procentów;
- stacjonarna zabawa w stylu Escape Room;
- odpowiednie do pracy indywidualnej, w parach, w grupach oraz pracy nauczyciela z uczniem;
- materiał zawiera: list do uczniów, 5 wskazówek, link do aplikacji kłódki Genially, link do filmiku wprowadzającego, odpowiedzi, instrukcję;
- wersja do samodzielnego wydruku;
- przyjdzie na skrzynkę mailową natychmiast po zrealizowaniu płatności.
19,99 zł
Opis produktu:
- „Escape Room – zastosowania matematyki” to zabawa, w której uczniowie mają rozwiązać zadania i odkryć hasło do pakunku pozostawionego przez tajemniczego gościa. Wycięte zadania można ukryć w różnych miejscach w sali czy na boisku, a zadaniem uczniów jest odszukanie ich, rozwiązanie oraz zapisanie kodu. Rozwiązaniem każdej wskazówki jest fragment diagramu kołowego, który w ostatniej wskazówce pozwoli ustalić hasło. Ostateczne hasło składa składa się z trzech lub czterech cyfr (w zależności od wyboru wskazówki numer 5). Poprawność rozwiązania uczniowie mogą sprawdzić otwierając fizyczną kłódkę (jeśli mamy taką możliwość) lub wirtualną kłódkę przygotowaną w Genially. W atmosferę zabawy może wprowadzić uczniów filmik wprowadzający lub list.
- Klasy:
- 7 – 8.
Zawartość:
- list do uczniów lub link do filmiku wprowadzającego;
- 5 wskazówek;
- gratulacje dla uczniów;
- link do aplikacji kłódki przygotowanej w Genially;
- odpowiedzi;
- instrukcja.
Zakres materiału:
- Wskazówka nr 1: odczytywanie danych z wykresu, obliczanie prędkości przy danej drodze i czasie, obliczanie średniej prędkości całej trasy;
- Wskazówka nr 2: zadania tekstowe z elementami prawdopodobieństwa;
- Wskazówka nr 3: obliczenia procentowe, podatek VAT;
- Wskazówka nr 4: odczytywanie danych z diagramu słupkowego, obliczanie średniej arytmetycznej;
- Wskazówka nr 5: obliczenia procentowe na podstawie diagramu kołowego.
Formy pracy:
- praca indywidualna;
- praca w grupach 2 – 4 osobowych.
Niezbędne akcesoria:
- lusterko lub czarna szyba (może też być ekran wyłączonego telefonu) do odczytania odbicia lustrzanego tekstu;
- nożyczki;
- telefon z aplikacją do odczytywania kodów QR™ (jeśli uczniowie będą otwierać fizyczną kłódkę, można z tego zrezygnować);
- komputer i rzutnik, jeżeli zdecydujemy się na wyświetlenie filmiku wprowadzającego (uczniowie mogą go obejrzeć również na telefonach lub przeczytać po prostu kartkę z listem);
- kuferek/walizka z kłódką, jeśli zdecydujemy się otwierać fizyczną kłódkę;
- koperty do umieszczenia wskazówek (można z tego zrezygnować).
Faktura:
- Do każdego zamówienia dołączana jest faktura.
- Szkoły oraz inne instytucje publiczne mogą otrzymać fakturę z odroczonym terminem płatności. W tym celu wystarczy się skontaktować poprzez e-mail: kontakt@krolowamatma.pl lub tel. 577205587.